- 21 martie 2023
- Categorie Documente Trimise
Documente
Propuneri înaintate către Ministerul Sănătății
În data de 01.03.2023, Federația „Solidaritatea Sanitară” din România a transmis adresa în atenția d-lui Dr.Cătălin Vișean, Secretar de Stat, cu precizarea prealabilă a faptului că FSSR consideră că, în privința salarizării, este necesară menținerea actualului sistem de salarizare, alături de câteva condiții esențiale (redate în adresa de mai jos):
Document de etapă în vederea pregătirii întrunirii din data de 03.03.2023 a Grupului de lucru pentru elaborarea legii salarizării
În pregătirea întrunirii din data de 03.03.2023 a Grupului de lucru din cadrul Ministerului Sănătății pentru elaborarea legii salarizării, partea privitoare la Sănătate, Federația „Solidaritatea Sanitară” din România a transmis prin adresa depusă la Ministerul Sănătății, în atenția d-lui Dr.Cătălin Vișean, Secretar de Stat, câteva probleme ce trebuiau rezolvate și posibile soluții.
Document de etapă în vederea pregătirii întrunirii din data de 09.03.2023 a Grupului de lucru pentru elaborarea legii salarizării
În pregătirea întrunirii din data de 09.03.2023 a Grupului de lucru din cadrul Ministerului Sănătății pentru elaborarea legii salarizării, partea privitoare la Sănătate, Federația „Solidaritatea Sanitară” din România a transmis prin adresa depusă la Ministerul Sănătății, în atenția d-lui Dr.Cătălin Vișean, Secretar de Stat, câteva probleme ce trebuiau rezolvate și posibile soluții.
Înaintare draft prima versiune a proiectului de lege privind salarizarea angajaților din sectorul public de sănătate (propunere Federația „Solidaritatea Sanitară din România”)
Având în vedere ședința din data de 13.03.2023 a grupului de lucru pentru elaborarea proiectului noii legi a salarizării- partea privitoare la Sănătate, Federația Solidaritatea „Sanitară” din România a înaintat draftul cu prima versiune a proiectului de lege privind salarizarea angajaților din sectorul public de sănătate, prezentarea mecanismului de funcționare a primei versiuni a proiectului de lege a salarizării propus de către Federația „Solidaritatea Sanitară”, precum și observații/corecții privind funcțiile TESA propuse de către Ministerul Sănătății.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-o apreciere mai jos:
Fb. Ok .
Nu cred ca este in regula ca un asistent sef pe unitate sa aiba un coeficient de 2,27-2,38 si un asistent medical cu functie de executie sa aiba un coeficient de 3,36 la grila de baza cu gradatia 0. Pana si asistentul principal cu studii PL are coeficient de 2.78 la grila de baza la gradatia 0.
Ceva nu este bine, ori s-a strecurat vreo greseala. Chiar daca se aplica majorarea cu 15% a salariului de baza a asistentului medical sef de unitate, acesta va ramane mai mic decat cel al asistentului sef/coordonator sau chiar mai mic decat al unui asistent medical cu studii superioare cu functie de executie.
Si actuala lege 153/2017 are exact aceeasi problema. Chiar nu observa nimeni ca aceasta functie de conducere ( asistent medical sef pe unitate ) are coeficient si, deci, salriul de baza mai mic decat o functie de executie?
La urma urmei functia de asistent sef pe unitate este echivalenta cu cea de director de ingrijire, doar ca diferenta o face numarul de paturi din unitatea sanitara. Salarizarea celor doua functii ar trebui sa fie identice. Un asistent sef/coordonator dintr-un spital cu numar de paturi mai mic are acelasi coeficient cu asistentul sef/coordonator dintr-un spital cu numar de paturi mai mare.
Dupa actuala lege, dar si dupa draftul dumneavoastra, este mai avantajos la salariu sa detii o functie mai mica decat una mai mare. La ce sa te mai straduiesti sa devii asistent sef pe unitate daca esti mai bine platit daca ramai doar asistent sef/coordonator sau daca ai studii superioare si vechime maxima?
Poate se sesizeaza cineva si corecteaza aceasta eroare, care se perpetueaza de la inceput.(adica din 2017).
Multumesc pentru atentie si pentru un eventual raspuns.
În propunerile noastre la noua lege a salarizării veți găsi următorii coeficienți propuși pentru funcția de asistent medical șef-unitate: 4,03 la spitale sub 400 de paturi și 4,26 la spitale peste 400 de paturi. Aici puteți consulta propunerile noastre la proiectul de lege: https://solidaritatea-sanitara.ro/forma-realizata-si-finalizata-de-federatia-solidaritatea-sanitara-proiectul-de-lege-salarizarii-varianta-pentru-sanatate-realizat-de-grupul-de-lucru-din-cadrul-ministerului-sanat/